Trafkon AB vision är att forskningsresultat ska spridas och vara tillgänglig, därför strävar vi efter att publisera resultaten från våran forskningsprojekt här:

Trafiksäkerhetsutmaningar för cykeltäta staden

Höskuldur Kröyer har tidigare publiserad flera forskningspapers och rapporter:

Pedestrian and bicyclist flows in accident modelling at intersections. Influence of the length of observational period. Kröyer, H.R.G., Safety Science 82, 2016.

Accidents between pedestrians, bicyclists and motorized vehicles: Accident risk and injury severity. Kröyer, H.R.G., Lunds University, 2015.

Is 30 km/h a ´safe´ speed? Injury severity of pedestrians struck by a vehicle and the relation to travel speed and age. Kröyer, H.R.G., IATSS Research 39-1, 2015.

The relation between speed environment, age and injury outcome for bicyclists struck by a motorized vehicle - a comparison with pedestrians. Kröyer, H.R.G., Accident Analysis and Prevention 76, 2015.

Relative fatality risk curve to describe the effect of change in the impact speed on fatality risk of pedestrians struck by a motor vehicle. Kröyer, H.R.G., Várhelyi, A., Jonsson, T., Accident Analysis and Prevention 62, 2014.

Elfordon i Malmö i familjen och på arbetet : erfarenheter av elbilar, elmopeder och elcyklar. Kröyer, H.R.G., Johansson, K., Lunds University, 2013.
   
Trafkon ab är ett konsultsföretag som specialiserar sig i trafikforskning, undervisning i trafikteknik & konsultering.
Publikationer
- Trafkon ab -
Publikationer